top of page
  • 作家相片Bethesda Specialist Clinic

Smart Phone 手


筆者:林嘉莉醫生 - 骨科專科醫生

Dr Karry Lam Ka Lee - Specialist in Orthopaedics & Traumatology





唔知大家有冇留意,近年有多咗手指既關節痛?主要影響手指公嘅關節,又或者係尾指嘅關節。有好多時覺得冤住冤住唔舒服,令人感覺唔自然,周身唔自在。


近排有這些病人求診,女士為主,而且年輕化趨勢,他們都沒有受傷嘅紀錄,手指亦沒有變形。有家庭主婦,亦都有在職人士。他們有睇過普通科醫生,醫生說他們的手指退化了,這樣令他們很失落。對於『退化』這個解釋,他們實在接受唔到,因為他們都很年輕,覺得唔會這樣快發生在他們身上。


他們的症狀都是當使用到受影響的關節時,手指出現疼痛,例如緊握重物一段時間後痛楚會加劇,但休息過後痛楚便會減輕。受影響關節感到腫脹以及無力,有時關節活動幅度會減少。細問之下,原來他們都有一個共通點,他們都有長時間用電話嘅習慣,又或者iPad, 尤其是疫情之下多咗WFH,使用時間更加長。


於是我請他們攞個電話出來,示範一下平時用手機嘅姿勢,就發現原來係姿勢問題。加上現時智能電話越出越大部,亦越出越重,如果長時間使用,缺乏休息以及放鬆手指,很容易造成關節痛。


姿勢唔正確導致手指關節痛!?


電話和iPad 的重量,加上唔正確的姿勢,會增加壓力在手指的關節,造成疼痛。時間長了壓力會增加,甚至造成拉傷。


如果手指關節痛有咩要注意呢?


朝早起床時,手指關節感覺僵硬無力、難以彎曲。關節位置感到灼熱、腫脹和疼痛,經過伸展之後回恢復正常或減輕。如果你有這些手指關節痛的病癥,可能是類風濕性關節炎的初期症狀,嚴重會引致關節變形。


我建議如果大家都有類似嘅情況,可以搵專科醫生檢查下,可以透過藥物減輕痛楚,更重要係搵出原因,先可以治標又治本。


21 次查看0 則留言
Post: Blog2_Post
bottom of page